för kunder av ridsportutrustning i sitt val av butik? Väljer man varor på pris eller prisvärdhet? Leveranstid eller bra service? Snabb leverans är såklart också bra service ;) Alla dessa och fler frågor kommer upp till ytan när jag fortsätter mig igenom boken... Inspireras av Jan Carlzon
När personalen och jag har samma mål, när informationen når fram, när alla strävar åt samma håll =) Börjar förstå att det startar med en gemensam vision, inte bara min ;) och att det här med punchline kan vara något alldeles förträffligt att ha =) även om just den bör komma från mig... Har inte löst den gåtan ännu, även om jag har en del uppslag som alla handlar om passion, hjälpsamhet, behaglig känsla, seriositet och ärlighet. Det är ord jag verkligen gillar och vill stå för i alla verksamheterna =)
Det finns inte ett enda av mina arbetsuppgifter som är tråkig eller oinspirerande att göra längre, inte ens faktureringen ;) för jag drar nytta av kunskapssamhället och lär mig mer även här :)
Skulle egentligen göra lönerna i kväll men glömde schemat med korrigeringarna i stallet, så det får snällt vänta till i morgon :) Istället blev det räkningar och lite annat smått och gott.
Hästarna, dom hästarna =) Ler hela förmiddagen medan jag rastar mina ögonstenar. Det var bara stackars Don som inte hade det så bra idag, begynnande hovböld... han har inte flyt just nu. Roemer däremot var riktigt fin även om det bara är korta pass, Larus har stillat sig något och låter mig få vara med och bestämma lite mer. Limone åter i ett fint arbete med bara rena byten och stora arbetspiruetter :) Jag roar mig!
Nästa vecka kommer att bli galen... måndag reser jag och Elin till Göteborg för att kolla Kingsland, landar i skåne för att på tisdagen vara på Hansbomässan och kolla på Pikeurkollektionen bla, hemresa tisdag eller onsdag lite beroende på andra åtaganden, på torsdag Svansjön och på fredagen Kvicksund, så just denna vecka får nog hästarna ha det lite slappt och jag får hålla fokus på ridsportaffärens angelägenheter ;)